• Lorem ipsum

Tips voor de kids

22 Feb 2021
door Beau Jansen

Greensweet Stevia is een veelzijdig product, en waardevol voor verschillende doelgroepen. Vandaag wil ik schrijven over een van de belangrijkste doelgroepen, maar niet de meest voor de hand liggende, nl onze kinderen.

Ouders willen hun kinderen beschermen tegen overmatig suiker gebruik, ongezonde alternatieven voor suiker en gaatjes in de tanden. Vroeger consumeerden we zoetigheid vooral in de vorm van fruit. Hedendaags in de vorm van heel veel geraffineerde en toegevoegde suikers. Sommige toegevoegde suikers zijn voor de hand liggend zoals cake, snoep en ijs. Maar je vindt ze ook in minder vanzelfsprekende producten zoals soep, vleeswaren en brood. De grote hoeveelheid toevoegingen komt doordat het goedkoop is,  conserveert en smaakt naar meer.

Je lichaam, en dat van je kinderen, weten prima raad met natuurlijke suikers uit bijvoorbeeld fruit. Dus een oorspronkelijk stuk fruit zoals een appel, banaan of aardbei kan weinig kwaad. Maar het nadeel van alle toegevoegde suikers is dat de bloedsuikerspiegel blijft schommelen. Het resultaat hiervan is dat steeds meer mensen, en helaas ook kleine kinderen, steeds dikker worden en zelfs kans hebben op diabetes type 2.

Het beste is om suiker te vermijden, in ieder geval voor de allerkleinsten tot vier jaar. Light producten zijn ook af te raden. Van de zoetstof aspartaam (E951) die in veel light producten zit zijn inmiddels zoveel bijwerkingen aangetoond, en erkend door de FDA, dat je je afvraagt waarom deze nog niet verboden is. Verder wordt aspartaam ook gebruikt in veel suikervervangers in de supermarkten. Het is noodzakelijk om suiker vervangende producten altijd in een gezondheids- of natuurwinkel te kopen. Let bij het winkelen op de kwaliteit van bijvoorbeeld de stevia.

Er is een verschil tussen suiker en zoet. Lang niet al het zoete is van geraffineerde of kunstmatige suiker gemaakt. Blijf dichtbij de natuur met de bekende zoete fruitsoorten, maar denk ook eens aan dadels, kokos of honing.

Mocht je je kinderen nou toch niet van de suiker af krijgen, ligt de oplossing bij de producten van Greensweet Stevia. Zowel de Greensweet vloeibare stevia als de suikers (Sweets) en zoetjes zijn suikervrij, glutenvrij, zonder calorieën of koolhydraten. Er zijn geen kunstmatige stoffen toegevoegd en het zijn volledig natuurlijke producten.

Hieronder een paar voorbeelden voor de kleintjes:

6 druppels Greensweet vloeibare stevia aardbeiin een gekleurde beker, voor de transparante kleur, en je hebt je suikervrije aardbeien ranja. 
6 druppels Greensweet vloeibare stevia chocolade in een kop warme melk en je hebt je eigen warme chocomel.
2 theelepels Greensweet Icing over de poffertjes of pannenkoeken in plaats van de normale poedersuiker.
6 druppels Greensweet vloeibare stevia framboos, aardbei of naturel in magere kwart of yoghurt met vers fruit.
1 blokje Greensweet Stevia chocolade melk, melk hazelnoot of melk amandelals tussendoortje. (De chocolade bevat wel vetten en calorieën als reguliere chocolade, maar zijn wel geheel suikervrij en gezoet met stevia)

Hopelijk hebben jullie wat aan mijn tips! Ervaringen en feedback zijn altijd welkom. Alle producten zijn verkrijgbaar in onze webshop.

Liefs,

Beau

 

Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »