BLOG #6 H2O

BLOG #6 H2O

Tips om makkelijker water te drinken onder andere met de hulp van Greensweet Stevia.

We weten allemaal hoe belangrijk het is om genoeg water te drinken. Water is belangrijk voor de absorptie van voedingsstoffen, het verwerken van ‘afval ’, cel activiteiten en alles wat nodig is om gezond te blijven en je goed te voelen. Volgens wereldberoemde fitnesstrainer Charles Poliquin is er een berekening voor de hoeveelheid water die je per dag moet drinken. De formule luidt als volgt.  Lichaamsgewicht x 0.44 : 100. Dus voor iemand van 75 KG is de berekening 75 x 0.44 : 10 = 3.3 liter. Let wel, dit is maar een richtlijn! Ook is het belangrijk om de waterinname op te bouwen. Als je te weinig water drinkt, en je gaat ineens naar 2/3 liter per dag is deze verandering te groot. Bouw het rustig op en hou het dan stabiel.

Water drinken wordt makkelijker als je het visueel maakt. Vul dus een kan met water of neem een waterfles mee naar school of werk. Zo weet je precies hoeveel je nog ‘moet’ drinken.

Daarnaast kan water drinken flauw worden. Je kunt een smaakje toevoegen aan je water. Met deze variaties merk je weer hoe verfrissend water is. De vloeibare producten van Greensweet Stevia passen hier perfect bij! Je kunt met de producten je eigen limonade maken zonder suiker, calorieën en koolhydraten. Doseer 5 druppels vloeibare Greensweet Stevia in een smaak naar keuze in bijvoorbeeld een Dopper (BPA vrij). Mijn favorieten zijn de smaken mango, framboos, ananas, perzik en blauwe bes. Maar er zijn nog veel meer smaken waaruit je kunt kiezen. Mocht je geen keuze kunnen maken is er ook een pakket met mini’s verkrijgbaar in de webshop van Greensweet Stevia. In dit pakket zitten alle 18 smaken in mini formaat.

Om te beginnen zijn de volgende momenten het belangrijkst om water te drinken.
2 glazen na het opstaan, dit helpt de interne organen op te starten.
1 glas voor een maaltijd, helpt de spijsvertering.
1 glas voor een bad of douche, dit verlaagt de bloeddruk.
1 glas voor het slapen, helpt het functioneren van het lichaam in ‘slaapstand’.

Naast de doelgroep van (jong)volwassenen, is er nog een belangrijke groep. Namelijk kinderen. De suikerrijke siropen zijn niet altijd wenselijk voor opgroeiende kinderen. Het veroorzaakt cariës en zorgt voor een suiker hyper. Een alternatief voor deze dranken, is de vloeibare Greensweet Stevia aardbei. Een paar druppels in een gekleurde beker (Greensweet Stevia is ook kleurloos) en de kinderen merken geen verschil!

Hopelijk hebben jullie wat aan deze tips. Alvast een fijne jaarwisseling namens het hele Greensweet Stevia team!

Liefs,
Beau


Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »